Orkidéer på Slåttemyra
Foto: Terje Didriksen
Denne dagen arrangerer Maridalens venner sin tradisjonelle årlige tur til Slåttemyra i Nittedal. Der blir det informasjon om slåttemyra, kulturelle innslag og kaffe i tillegg til at man går en tur og ser på orkideene som vokser på myra. Vi blir med på denne turen og går (evt. sykler) da fra parkeringen i Sørliveien ved Nittedal stasjon. Turen inn til myra er på ca. 3 km.
Se www.friluftsklubben.no/turer/vis/569 for nærmere detaljer og påmelding.
[Publisert av Terje Didriksen 23. juni 2026]